Het tweede weekend Phnom Penh - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu Het tweede weekend Phnom Penh - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu

Het tweede weekend Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Juni 2014 | Cambodja, Svay Riĕng

Hallo iedereen,

We hebben een drukke week gehad deze week. We moesten in drie dagen alle boeren nogmaals bezoeken. Daarmee waren we maandag begonnen. Helaas hadden ze ons toen niet zo goed begrepen dus zijn we alleen in de ochtend geweest. Dit bood mij wel de mogelijkheid om in de middag mijn stukken af te typen, dus het kwam eigenlijk wel goed uit. Dinsdag zijn we de hele dag weg geweest. Het was lekker weer en achterop de brommer kon je heerlijk een beetje om je heen kijken. In de middag waren we net op tijd terug voor een enorme regenbui. Gelukkig duurde de regenbui niet erg lang. Woensdag was het laatste dagje boeren bezoeken. Bij veel boeren is echt wat veranderd. Sommige ponden waren leeg en staan nu vol, sommige ponden waren eerst halfvol en zijn nu leeg. Bij andere is er ineens een hele groenten tuin bij gekomen, terwijl ze zeiden dat ze niets gingen verbouwen. Bij elke boer was wel wat te zeggen. Na drie dagen rondtouren was ik best wel moe, maar het was zeker leuk om ze allemaal weer eens te zien. Donderdag en vrijdag hebben we ons gefocust op het rapport. Alle nieuwe gegevens moesten verwerkt worden en er moesten nieuwe dingen berekend worden. In twee dagen had ik alle gegevens verwerkt, dus in de week erop alles uittypen en concluderen en een visie en folder maken.

Vrijdagavond zijn we weer naar Phnom Penh geweest. Met de bus deze keer, ik had weer een mooie campingstoel voor in het gangpad gekregen. We zijn die avond weer naar hetzelfde guesthouse gegaan, die was goed bevallen. Nadat we gegeten hadden was het toch alweer vrij laat en zijn we gaan slapen.

De ochtend erop werden we door de tuktuk rijder van het guesthouse naar de Killingfields gereden. Dit was nog best een eindje weg, maar het was zeker de moeite waard. Het was heel indrukwekkend! We kregen een audiotour en deze was ook in goed Nederlands verkrijgbaar. Na alle gruwelijke verhalen te hebben gehoord, de 129 massagraven te hebben gezien en de stoepa te hebben bezocht zijn we terug gegaan. We hebben bustickets gehaald en hebben toen besloten iets luchtigs te gaan doen. We hebben lekker geluncht en hebben een massage door blinden genomen. Na flink te zijn masseert zijn we terug gegaan naar het guesthouse. We hadden al een tuktukrijder geregeld en nadat we ons heerlijk hadden opgetut zijn we naar het theater gegaan. Het was een soort dans en schaduwspel in één. Er waren maar 6 bezoekers, maar het was heel erg leuk. Toen het was afgelopen mochten we met iedereen op de foto en mochten we zelf proberen schaduwen te maken. Ook onze tuktuk rijder was erbij komen zitten en het was heel gezellig. Toen we terug waren hebben we nog even met wat tuktuk rijders gaan praten. Die vonden het allemaal hartstikke leuk dat wij uit Svay Rieng kwamen, want dat was hun home town. Elske had heel erge hoofdpijn gekregen, dus ik ben even wat gaan eten en toen gaan slapen.

Zondag hebben we in hoeverre dat lukte uitgeslapen. Toen hebben we heerlijk tosti gegeten en zijn we gaan wandelen. Tijdens onze wandeling kwamen we ook weer mensen tegen en die herkende ons als de meiden uit Svay Rieng. Ook heb ik nog lekker een pedicure genomen en toen moesten we alweer gaan. Terug aangekomen heb ik nog even lekker geskypt met papa, mama en Niek en toen was het weekend alweer voorbij. Op naar de volgende week.

Veel liefs,
Janneke

  • 16 Juni 2014 - 21:26

    Oma En Opa:

    Hoi Janneke, wij zijn blij weer iets van je te horen of eigenlijk zien want dat is het natuurlijk om je verslag te lezen. Wat leuk dat bezoek aan een schimmenspel. Die massage is natuurlijk wel link want iedereen kan wel zeggen dat ie blind is! Met Oma is het op het ogenblijk iets minder want ze heeft een spierontsteking in haar been daardoor loopt ze als die Engelse komiek met dat rare loopje, ik mag natuurlijk niet lachen als ik ze een beetje raar zie lopen maar heb zo nu en dan wel moeite om niet te lachen.

    Ik ben bang dat het ongemak dat ze heeft zeker wel een maand of twee gaat duren dus zal ze het de komende tijd wat kalmer aan moeten doen.
    Zondag is iedereen hier geweest voor Vaderdag en ik moet zeggen dat ze me behoorlijk goed hebben getrakteerd, jammer dat je er niet bij was want het was heel gezellig we kijken uit naar je terugkeer want je hoort er natuurlijk ook bij.

    Nou Janneke we kijken uit naar je volgend verslag, lieve groeten ook voor Elske, Oma en Opa.

  • 16 Juni 2014 - 23:35

    Denny:

    Hoi meis,
    Dit keer geen boodschappen laten staan begrijp ik? Goed hoor!
    Ik neem aan dat je het goede nieuws al gehoord hebt, Nieks scriptie is goedgekeurd. Hij is al aardig zenuwachtig voor woensdag.
    Ik ga proberen een film te maken van de presentatie en die op te sturen. Dan kun je ook zien waar je vriendje druk mee geweest is. Hij vindt het wel heel jammer dat je er niet bij kunt zijn. Ik had voorgesteld een skypeverbinding te maken maar hij was bang dat hij zich niet zou kunnen focussen als hij jouw gezicht zag. Dat zullen we dan maar niet doen.
    Jouw ouders en mijn vader gaan mee dus we zitten daar toch met 7 mensen. Ik verwacht dat er ook wel veel vrienden zullen zijn. Spannend dus! We hebben afgesproken dat we, als jij er weer bent , lekker met z'n allen gaan barbecueën of zo.
    Nou meisje, ik hou het kort. Het is super druk op school. De inspecteur komt deze week op bezoek dus alles moet in orde zijn.
    Ik hou je op de hoogte van Nieks prestatie.
    Groetjes en tot gauw weer,
    Dikke knuffel,
    Denny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Hallo iedereen, Samen met Elske ga ik een top stage periode tegemoet in Cambodja! Daar gaan wij ons verdiepen in waterbasins voor landbouwgebruik. Wanneer we na drie maanden hiermee klaar zijn ga ik nog drie weken reizen door Vietnam. Ik hoop iedereen op deze manier op de hoogte te houden van mijn reis. Veel leesplezier! Veel liefs, Janneke

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6629

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

We gaan naar Cambodja!!!

Landen bezocht: