Rustig weekend - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu Rustig weekend - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu

Rustig weekend

Blijf op de hoogte en volg Janneke

28 April 2014 | Cambodja, Svay Riĕng

Hallo iedereen,

Het water was toch niet op, de pomp deed het gewoon even niet meer. Gelukkig had onze huisbaas dit binnen no time gefixed. Vrijdag hebben we een presentatie gehad over het traject dat we gaan lopen en iedereen was het er mee eens. Nu moest ik zeggen dat een presentatie op blote voeten doen best een bijzondere belevenis is. Ook hebben we onze eerste woordjes Cambodjaans geleerd. Het weekend was lekker rustig, lekker filmpje gekeken en boekje gelezen. Zaterdag waren we alleen even naar de markt geweest om te kijken wat er allemaal was. Toen kwamen we ineens langs een hoop kabaal. Iedereen stond te dansen en gebaarde dat wij ook moesten komen. Dus wij hadden zoiets, waarom ook niet. Dus wij kregen een biertje en moesten dansen. Ze konden ons niet verstaan en konden alleen maar happy zeggen. Het was een super leuke ervaring, de mensen zijn hier ontzettend aardig. Na drie nummers mee te hebben gedanst en 1000 keer met iedereen op de foto te hebben gestaan zijn we verder gelopen. In de avond werden we opgebeld door twee collega’s van SFAP of langs konden komen. Toen hebben ze ons op de brommer een uurtje mee op sight seeing tour genomen. Zondag mochten we de brommer van het bedrijf lenen en zijn we zelf op ontdekkingstocht gegaan. We zijn er nu zeker van, hier is echt niets te beleven. Wel hebben we een supermarkt gevonden waar ze yoghurtjes, jam en nep Pringles verkopen. Dus we hebben toch weer iets wat we kennen. Vandaag zijn we voor het eerst naar de boeren gegaan. Dat was wel heel leuk. Elske heeft met Nou (het meisje van hier) het interview gedaan en ik heb samen met Chan (de jongen van hier) de testen op de water bassins gedaan. Dat was wel grappig. Ik was heel bijzonder met mijn waterkwaliteitstrips. Het zag er volgens hun super professioneel uit. En ik had de mannen aan het werk gezet om een bodemprofiel voor mij te graven. Het was snikheet, dus ze moesten alleen maar lachen om dat ze dat op dit moment moesten doen. Gelukkig heb ik alles gekregen waar ik om vroeg en bij de tweede boer snapte ze het. Dus ze vroegen alleen maar waar het gat moest en ze begonnen te graven. Af en toe is het wel een voordeel om vrouw te zijn. Om bij de boeren te komen zijn we over allemaal kleine onverharde weggetjes gegaan en hierdoor kom je op de meest verassende plekjes. Ook ben ik ervan verzekerd dat je beter woont als je op het platteland woont. De huizen zijn groter en netter. Er ligt minder zooi op de straat. Zelfs de honden zien er daar gezond uit, dat kan ik niet zeggen van de honden die hier in de stad wonen. In de middag hebben we alles uitgetypt en wat meer achtergrond informatie gezocht. Morgen naar de volgende drie boeren, daar heb ik heel erg veel zin in. Net was er weer onweer. De onweer hier is echt vreselijk, de bliksem is super dichtbij en ook sommige mensen hier vinden het eng. Bij de vorige onweersbui zijn er 32 huizen in de buurt weggewaaid en ze kwamen ook met trots de foto van de slangen showen die ze hadden gevangen, GADVERDAMME! Gelukkig ben ik die nog niet tegen gekomen! Ook was er hier iemand waarvan zijn vriend was geraakt door de bliksem. Ohjee al die horror verhalen en dan mij uitlachen dat ik er gewoon niet vrolijk van wordt. Gelukkig is het nu alweer over en doet het internet het ook weer.

Heel veel liefs,
Janneke

  • 28 April 2014 - 23:16

    Denny:

    Hoi,
    Jouw angst voor slangen heb ik ook! Kijk maar goed uit.
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet. Zo te horen is het inderdaad een complete cultuurshock om daar te leven. Wat zul jij straks weer moeten wennen aan al die luxe hier.
    Ik denk dat het een geweldige ervaring is tot nu toe. Begin je al te wennen aan het Cambodjaanse leven? Ik hoorde van Niek dat je wat last van je maag of darmen had gehad. Kwam dat van het eten? Nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Doe voorzichtig en geniet volop! Dikke knuffel,
    Groetjes,
    Denny

  • 29 April 2014 - 18:31

    Oma En Opa:

    Lieve Janneke, we kijken samen iedere keer naar je verslag uit en we denken dat je het daar wel naar je zin hebt. Gelukkig is de kop van je verblijf in Cambodja eraf we hopen voor jou dat je stage voorspoedig verloopt We kijken naar je volgend verslag uit. Lieve groetjes uit een inmiddels natter Holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Hallo iedereen, Samen met Elske ga ik een top stage periode tegemoet in Cambodja! Daar gaan wij ons verdiepen in waterbasins voor landbouwgebruik. Wanneer we na drie maanden hiermee klaar zijn ga ik nog drie weken reizen door Vietnam. Ik hoop iedereen op deze manier op de hoogte te houden van mijn reis. Veel leesplezier! Veel liefs, Janneke

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6627

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

We gaan naar Cambodja!!!

Landen bezocht: