Water op - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu Water op - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu

Water op

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 April 2014 | Cambodja, Svay Riĕng

Hallo iedereen,

Het is alweer de vierde dag op het kantoor, de eerste week is alweer bijna voorbij. Gisteren hebben we eindelijk het meisje ontmoet waar we mee samen gaan werken. Deze week is nog heel erg zoeken naar wat we moeten doen en hoe we heb beste de taken kunnen verdelen tussen ons en de mede studenten. De jongen spreekt goed Engels, maar bij het meisje is de taal toch echt nog een probleem. We hebben nu een planning gemaakt en de volgende vier weken gaan we boeren en waterbassins bezoeken en testjes uitvoeren. Dat worden denk ik de leukste dagen van de stage, je komt zo op de meest leuke en onmogelijke plekken. De studenten hebben alleen ’s ochtends tijd, dus ’s middags kunnen wij alles uitwerken. Gelukkig hebben ze over drie weken drie dagen feestdag, dus nu hopen wij de vrijdag erbij ten nemen zodat we een lange trip kunnen maken. Hoogstwaarschijnlijk gaan we dan naar de eilanden groep die bij Sihanoukville ligt en dan gaan we daar lekker aan het strand liggen en de mooie plekken bewonderen. Gisteren zijn we met twee medewerkers van hier naar de markt gegaan en heb ik eindelijk mijn klamboe gekocht. Ook zijn we erachter gekomen dat je hier voor 1 dollar een goede maaltijd kan scoren op de markt. Dus dat gaan we vaker doen! Eergisteren hadden we 2,5 kilo waspoeder gekocht zodat we konden wassen. Dus ik vanochtend vroeg mijn bed uit zodat ik kon wassen en het in de ochtend kon drogen. Had ik het water opgemaakt en toen kon Elske niet meer douchen! Dat was even niet zo handig. Hopelijk hebben we vanavond weer water. Verder voel ik me nog steeds goed. Af en toe nog steeds wat last van een omgedraaide maag, maar dat gaat hopelijk in de komende week ook voorbij.

Heel veel liefs,
Janneke

  • 24 April 2014 - 06:12

    Jet:

    Aan de andere kant van de wereld en toch dichtbij! Ben benieuwd naar de ervaringen in het veld.

  • 24 April 2014 - 21:29

    Oma En Opa:

    hoi Janneke, hier opa en oma kijkt mee, je ziet wel dat wij trouwe fans zijn, we vinden het leuk om je berichtjes te lezen dan blijven we op de hoogte van het reilen en zeilen in cambodja. hier gaat alles goed en we zijn benieuwd naar je volgende verslagjes. hou je haaks en lieve groetjes van je supporters.

  • 28 April 2014 - 23:06

    Denny:

    Hoi,
    Elske zal blij met je zijn geweest. ( dit bericht lees ik dus ook op 28 april) Het lijkt me inderdaad wel leuk om het veld in te gaan en al die projecten te bekijken.
    Ook je weekend plannen zijn interessant: aan het strand liggen en mooie plekken bewonderen!! Wat je allemaal niet op een strand kunt zien!
    Hoe is het met de temperatuur? is het niet erg benauwd met al die regen of valt dat wel mee?
    Wel goed uitkijken als je gaat reizen, hoor! We willen je wel heelhuids weer terug zien.
    Groetjes,
    Denny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Hallo iedereen, Samen met Elske ga ik een top stage periode tegemoet in Cambodja! Daar gaan wij ons verdiepen in waterbasins voor landbouwgebruik. Wanneer we na drie maanden hiermee klaar zijn ga ik nog drie weken reizen door Vietnam. Ik hoop iedereen op deze manier op de hoogte te houden van mijn reis. Veel leesplezier! Veel liefs, Janneke

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6628

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

We gaan naar Cambodja!!!

Landen bezocht: