Heelhuids aangekomen - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu Heelhuids aangekomen - Reisverslag uit Svay Riĕng, Cambodja van Janneke Tillaart - WaarBenJij.nu

Heelhuids aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 April 2014 | Cambodja, Svay Riĕng

Hallo iedereen,

Mijn reis naar Cambodja is eindelijk begonnen! Nadat iedereen me had uitgezwaaid op Schiphol en we eindelijk in het vliegtuig zaten begon de lange en zeer vermoeiende vlucht. Met eten op de meest rare tijdstippen en buren die dachten dat jij hun kussen was waren we dan toch in Phnom Phen aangekomen. Even dachten we dat ze ons vergeten waren op te halen, maar toen kwam toch onze reddende engel (die overigens gewoon Engels kon). Deze bracht ons naar een winkel voor een nieuwe simkaart, naar ons nieuwe onderkomen en naar de bank. Dat geld pinnen lukte nog niet, maar omdat het op dit moment Cambodjaans Nieuwjaar is kon er ook niemand gebeld worden. Hopelijk lukt het over twee dagen wel. Vervolgens zijn we naar het Guesthouse gebracht waar we één nachtje verblijven zodat de eigenaar van ons optrekje met eetkamer, twee slaapkamers, woonkamer, keuken en badkamer nog even kon schoonmaken. Daar worden we morgen door dezelfde mensen naartoe gebracht. In het hotel aangekomen bleken onze wereldstekkers een probleempje te hebben. Er zaten twee plastic uitstekels in die er niet in hoorde te zitten, lang leve de nagelkniptangetjes. Na een half uur hadden we ook stroom! Gelukkig hebben we in het Guesthouse ook een douche met warmteregelaar, al was het eerst even uitvogelen of ik nu echt de douche zo moest instaleren dat ik al het water over de wc heen ging, maar dat schijnt hier te horen. In ons huisje hebben we hiervoor geen afvoerputje en een houten vloer, dus dat wordt nog leuk. Wel ben ik blij als ik morgen al mijn spulletjes kan instaleren, het voelt nog alsof ik nog niet gearriveerd ben. Gelukkig heb ik al wel wat leuke vriendjes, salamander 1, 2, 3, 4 ,5 en 6. Enig dat die zo door de kamer heen sjeezen! Nu maar even lekker een paar uurtjes slaap inhalen die ik tijdens de vlucht niet tot nauwelijks heb gehad. Ik mis jullie nu al!

Heel veel liefs,
Janneke

  • 16 April 2014 - 11:41

    Annebel:

    Leuk om te horen moppie. Vind je die salamanders niet enorm griezelig 's nachts? :(

  • 16 April 2014 - 18:58

    Veerle:

    Heey Janneke, fijn te horen dat je veilig aangekomen bent. Nu ff settelen en voor je t weet ben je gewent aan de sanitaire bijzonderheden en salamanders die toekijken als je douchet...hihi ja ik heb ervaring ;-)
    Have fun and looking forward tot tour nest report!!!! X

  • 16 April 2014 - 18:59

    Veerle:

    Forward to your next report.....autocorrectie hihi

  • 17 April 2014 - 19:29

    Ellis:

    Oooh, je hebt hartstikke veel ruimte daar! En nu al vrienden;-)
    Douchen is bijzaak, eten en drinken daarentegen...dusss heb je al kunnen pinnen? Heb je ook al wat foto's van jullie verblijf enzo. Ben benieuwd hoe jullie daar vertoeven.

    Hier gaat het verder prima. Marcel start binnenkort met zijn nieuwe baan, eindelijk niet meer naar Duitsland, maar lekker dichtbij in Tilburg. Ik krijg binnenkort bericht of ik voor mijn huidige baas mag blijven werken. En Kars zijn kin ziet er alweer toonbaar uit. Die is gisteren weer in de douche geweest sinds 1,5 week...

    Zo, ge bent weer op de hoogte. Maar ik ben veel nieuwsgieriger hoe het nu met jou gaat.

    Veel plezier daaro en groetjes,
    Ellis, Marcel en Kars

  • 18 April 2014 - 10:11

    Oma En Opa:

    lieve Janneke,je bent gelukkig niet alleen in je onderkomen met al die hagedissen,salamanders en ander ongedierte,waaronder ook kakkerlakken. veel succes met je dierentuin. we hopen dat je er prettig zult werken en echte vrienden maken. tot het volgende verslag. knuffels, oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Hallo iedereen, Samen met Elske ga ik een top stage periode tegemoet in Cambodja! Daar gaan wij ons verdiepen in waterbasins voor landbouwgebruik. Wanneer we na drie maanden hiermee klaar zijn ga ik nog drie weken reizen door Vietnam. Ik hoop iedereen op deze manier op de hoogte te houden van mijn reis. Veel leesplezier! Veel liefs, Janneke

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6631

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

We gaan naar Cambodja!!!

Landen bezocht: